info@sapalomera.cat | (+34) 972 350 909 

iEducació Institut Sa Palomera | Moodle ESO i BAT Weeras | Moodle Cicles QBid - Programa Empresa + Escola | Saga - Departament d'Ensenyament

Categoria: 1r BAT

09/06/2026

Els alumnes de nova incorporació que han obtingut plaça en un estudi al centre hauran de formalitzar la matrícula mitjançant l’aplicatiu de matriculació en el període indicat a continuació.

 

Si desconeixeu l’IDALU, el podeu trobar al butlletí de notes amb el nom d’identificador de l’alumne.

 

MOLT IMPORTANT: aquelles famílies de 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO que teniu Motxilla Escolar, no heu de fer el pagament de la quota de material.

Estudi Termini de matriculació
ESO Del 22 de juny al 30 de juny
Batxillerat Del 18 al 30 de juny

Baixa’t el full de selecció de matèries, omple’l i entrega’l a secretaria

FP Bàsica Del 29 de juny al 3 de juliol
CF grau mitjà Del 10 al 14 de juliol (1a tanda)

Del 24 al 28 de juliol (2a tanda)

CF grau superior Del 10 al 14 de juliol (1a tanda)

Del 24 al 28 de juliol (2a tanda)

Cursos especialització Del 17 al 23 de juliol

 

L’import del pagament s’indicarà una vegada confirmades les dades per part de Secretaria. Us heu d’esperar a rebre el missatge de confirmació abans de pagar. Aquest missatge no és immediat, pot trigar entre 1 i 2 dies hàbils.

 

En cas de dubtes es pot contactar amb Secretaria.

21/04/2026

El passat divendres 17 d’abril, es va celebrar a la Biblioteca Comarcal Roberto Bolaño de Blanes la final del «Fes-me Pensar 2026»: concurs de fotografia filosòfica. El jurat va determinar les deu fotografies seleccionades finalistes, entre les quals hi havia dues alumnes de 1r de Batxillerat del Sa Palomera: Lucía Sender i Nini Nadareishvili. Finalment, després d’unes excel·lents defenses per part dels autors i les autores de les diferents composicions, la fotografia filosòfica guanyadora va ser la de l’alumna Jana Ibor del INS Serrallarga. Tanmateix, s’ha de recalcar que l’alumna del nostre centre Enas El Maroini va guanyar el premi a la millor fotografia.

Vam viure, al costat del nostre alumnat, un matí excepcional i emocionant. Veure com els alumnes, entre nervis, defensaven les seves fotografies, aprenien els uns dels altres i vivien una experiència tan enriquidora va ser un autèntic plaer. Volem felicitar als participants del concurs així com als professors que van fer possible aquesta activitat.

Hi tornarem l’any vinent!

03/03/2026

El passat dilluns 23 de febrer vam celebrar una sessió de cinefòrum a l’escola amb l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat, on van assistir un total de 30 alumnes. La pel·lícula escollida va ser Yo capitán, que narra el viatge de dos joves senegalesos que decideixen deixar el seu país per intentar arribar a Europa, afrontant nombrosos perills i dificultats al llarg del camí. El film mostra amb gran realisme la duresa de la migració i posa rostre a una realitat sovint invisibilitzada. La projecció va agradar força a l’alumnat, que va seguir la història amb molt d’interès. En acabar, vam obrir un petit debat on es van compartir impressions, reflexions i preguntes sobre les desigualtats, els somnis i els riscos que viuen moltes persones migrants.

Va ser una gran sessió de cinema i reflexió sobre el tema migratori!

24/02/2026

Estudiants de la matèria de Reptes de Física i Química han compartit experiments amb alumnes de primària i secundària en una jornada científica celebrada a la Ciutat Esportiva de Blanes, amb l’espectacle final del divulgador Dani Jiménez.

El dimecres 18 de febrer, alguns alumnes de la matèria de Reptes de Física i Química de 1r de BAT han participat en la 2a Fira Experimenta la Ciència, celebrada a la Ciutat Esportiva de Blanes.

Durant tot el matí, alumnes de 4t de primària de diverses escoles de Blanes i rodalies, juntament amb estudiants dels tres instituts de la població, han compartit experiments i coneixements científics en un ambient dinàmic, participatiu i ple de curiositat.

La jornada s’ha completat amb un espectacle del científic i divulgador Dani Jiménez, que ha apropat la ciència al públic d’una manera divertida, sorprenent i entenedora, posant el punt final a una experiència enriquidora per a tots els participants.

18/02/2026

L’equip de la Copa Colegial de bàsquet, format per alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat, ha aconseguit una meritòria classificació per a les semifinals després de proclamar-se guanyador absolut de la repesca disputada a St. Hilari.

El passat 25 de gener, el conjunt va debutar a la competició contra el Serrallarga, en un partit molt competit que es va escapar per poc. Lluny de rendir-se, l’equip va continuar treballant amb determinació per mantenir vives les opcions.

El 17 de febrer, en la jornada de repesca, els nostres jugadors van guanyar tots els partits disputats. En primera ronda van superar el St. Hilari i, posteriorment, van derrotar el Rocagrossa, assegurant-se així la classificació per a semifinals.

Cal destacar que aquesta fita ha estat possible també gràcies al suport del centre, que va facilitar la sortida de l’alumnat a darrera hora per poder disputar la competició. El compromís i la confiança dipositada en l’equip han tingut recompensa esportiva.

A les semifinals, el nostre equip s’enfrontarà al Vedruna, mentre que l’altra eliminatòria la disputaran el Serrallarga i els Maristes. Si els resultats acompanyen, no es descarta un retrobament amb el Serrallarga en una hipotètica final de Girona, que seria el gran objectiu d’aquesta edició.

Des del centre felicitem els jugadors per l’esforç, la constància i el gran treball en equip. Tenim, sens dubte, un equip molt top a casa!

29/01/2026

El divendres 23 de gener es va celebrar a la Biblioteca Comarcal Roberto Bolaño l’acte d’obertura de l’edició d’aquest any del concurs de fotografia filosòfica Fes-me pensar. Aquesta iniciativa compta amb la participació d’alumnes de batxillerat dels instituts Sa Palomera, Serrallarga i S’Agulla, que posen a prova la seva mirada crítica per crear la fotografia filosòfica més suggeridora.

El concurs està obert a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, als quals s’anima a participar amb propostes que combinin creativitat i reflexió filosòfica. Ara, l’atenció se centra en les fotografies d’enguany: amb imaginació i una bona dosi de pensament filosòfic, l’objectiu és assolir —o fins i tot superar— el nivell de les propostes de l’any passat, que van deixar el llistó ben alt. Molta sort als estudiants de la nostra escola!

02/06/2025
Els passats 19,20 i 21 de maig els alumnes de 1r de batxillerat van fer la sortida d’activitats a la natura organitzada per el departament d’educació física al Pallars.
Van ser 3 dies que vam fer un tastet de barranquisme, hípica, senderisme i ràfting! També van quedar estones lliures per descansar i joc lliure per els més actius.
21/03/2025

El 14 de març és una data especial per a les matemàtiques! Conegut com a 3/14 en el format anglosaxó, aquest dia es commemora arreu del món com el Dia de Pi i, a més, ha estat escollit per celebrar el Dia Internacional de les Matemàtiques, una ocasió ideal per explorar i gaudir d’aquesta ciència fascinant.

Vam viure un dia ple de números, reptes i diversió amb la celebració del Dia de Pi! Tot i que la pluja ens va obligar a traslladar l’activitat a les aules de 2ESO en lloc del pati, res no va poder aturar l’entusiasme i la passió per les matemàtiques.

L’alumnat de 1r de Batxillerat de matemàtiques aplicades i els del científic-tecnològic va preparar amb molta dedicació un conjunt de nou activitats enginyoses perquè els estudiants de 2ESO descobrissin els secrets del nombre Pi de manera lúdica. Van comptar mongetes, memoritzat decimals, resolt enigmes, fet sopes de lletres i fins i tot descobert la seva data de naixement dins de Pi!

El professorat dels altres cursos d’ESO i Batxillerat van dedicar una estona de la seva classe a explicar i a realitzar activitats relacionades amb pi. Per exemple a ESO els alumnes es van divertir veient el vídeo  ¿Está toda tu vida oculta en el número PI? i buscant la seva data de naixement dins dels decimals de Pi, una activitat sorprenent que demostra com aquest número infinit amaga més del que imaginem!

Ens va quedar pendent formar el gran símbol de Pi al pati, però això només significa una cosa: l’any vinent tornarem amb més força!

Un enorme agraïment a tot el professorat que ha col·laborat cedint temps de classe, ajudant en l’organització i, fins i tot, aguantant una mica de soroll. I, per descomptat, un aplaudiment especial per l’alumnat de l’optativa de Matemàtiques Aplicades de 1r de Batxillerat, que han estat els autèntics artífexs d’aquesta jornada inoblidable. Gràcies per fer-ho possible!

11/02/2025

El dimecres passat, 5 de febrer, una trentena d’alumnes d’1 BAT i 2 BAT van participar
en el concurs Problemes a l’Esprint . És una activitat matemàtica on es treballa en
equip, organitzat preferentment en subgrups que han de passar-se respostes de
problemes que són dades per a altres,  i l’estratègia adequada són claus per a reeixir
en l’activitat.
Aquesta vegada només s’ha dedicat una hora i 10 min per fer la prova i al ser un
número elevat d’alumnat, l’organització ha estat un xic més complicada. Tot i això, dels
10 reptes plantejats es van acabar resolent 7 correctament.
L’alumnat estava tan motivat que van decidir resoldre els tres que mancaven a l’hora
de matemàtiques aplicades.
És d’agrair l’alta participació i motivació de l’alumnat que va fer que tot i no acabar la
prova, aquesta hagi sigut un èxit.
Pel proper curs hi dedicarem dues hores i ben segur que es resoldran els 10 reptes
amb èxit!!

13/12/2024
Avui els alumnes de 1 r de batxillerat han trepitjat les instalacions del Golem, el rocòdrom de Blanes que tan bé ens rep cada any.
Hem pogut escalar durant dues hores i tots plegats hem gaudit d’allò més!
Així ja podem donar la benvinguda a les festes de Nadal!
11/12/2024

Els alumnes de 4t d’ESO i 1r de BAT que participen de l’intercanvi a Alemanya ja han conegut els seus companys alemanys i compartit els primers moments junts. Ahir van anar d’excursió a Heildeberg, on van poder pujar a la fortalesa de la ciutat per contemplar les vistes, passejar pels seus carrers i veure les diferents paradetes del mercat nadalenc. Avui estan a l’Institut Illtal participant d’un projecte intercultural amb els seus companys.

23/04/2024
El dilluns 22 d’abril, els nostres alumnes de 1er i 2on de Batxibac van rebre la visita de l’animador cultural Samuel Mountoumnjou, camerunès, francòfon i professor de llengües. El taller va consistir en la representació de diversos contes africans en interacció amb l’alumnat. Va ser molt interessant i els alumnes van poder observar, un cop més, la realitat francòfona i la diversitat cultural que hi ha arreu del món.
14/03/2024

De l’11 al 15 de març, els alumnes de 2on, 3er, 4rt d’ESO i 1er i 2on de Batxibac hem rebut la visita dels 18 alumnes francesos i les seves professores, la Marjorie i la Gaëlle. Ha estat una setmana molt intensa amb una agenda d’activitats molt variada.

01/03/2024

El passat dilluns 26 de febrer, l’alumnat de 1r de Batxillerat de la modalitat cientificotecnològica va visitar el Museu de la Ciència CosmoCaixa a Barcelona. A més de visitar les exposicions permanents del Museu i l’exposició temporal dels Dinosaures de la Patagònia, l’alumnat va poder assistir al taller Toca la llum (Física) o el taller Micràrium (Biologia). Va ser un matí molt divertit, on van poder jugar i aprendre de forma interactiva molts continguts científics nous i recordar d’altres que s’havien treballat anteriorment a classe.

20/02/2024
El divendres dia 16 de febrer va venir la Rosa Membrives, ex-alumna Batxibac, a explicar la seva experiència a la Universitat Jean Jaurès de Toulouse, França. La Rosa és estudiant de primer any de la carrera de Ciències de l’Educació i ha pogut accedir-hi com a alumna francesa gràcies a haver cursat el Batxibac al Sa Palomera.
La Rosa va passar pels dos grups de l’optativa de francès de 4rt d’ESO, per 1er i per 2on de Batxibac. L’objectiu era animar els alumnes de 4rt d’ESO a fer el Batxibac, motivar els que ja l’estan fent i solventar dubtes als de 2on de Batxibac que estan preparant el dossier per entrar a les universitats franceses.
Moltes gràcies i molta sort, Rosa!
20/02/2024
El divendres 16 de febrer ens va visitar la Mercedes Saludes, física-química, professora i investigadora de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM, centre que pertany al CSIC i que es dedica a l’investigació en nano i microelectrònica) per realitzar-nos una xerrada/taller a l’alumnat de Física i Química de 4t ESO i de Física de 1r i 2n BAT. Aquesta activitat estava emmarcada dins la celebració del Dia internacional de la dona i la nena a la ciència, que va ser l’11 de febrer.
La Mercedes ens va fer reflexionar sobre la poca visibilitat de les dones científiques a la societat i sobre la importància de la ciència i la tecnologia a la nostra vida quotidiana. També va explicar-nos la seva trajectòria acadèmica i professional, la seva feina d’investigació a l’Institut de Microelectrònica i algunes curiositats de la mateixa. Per acabar, vam fer petits experiments d’electricitat i vam observar microxips amb lupes. En definitiva, la Mercedes ens va apropar el treball d’investigació científica a l’aula i va encoratjar-nos a estudiar el que vulguem, sense pors i amb determinació.
20/02/2024

El passat dimecres 07 de febrer 10 alumnes de 1 Batxillerat van participar en
l’activitat per equips de centre, l’ESPRINT!!
L’Esprint és una activitat en línia per equips i guanya el centre que en menys
temps resol correctament 10 problemes de Matemàtiques.
Primerament s’han de fer dos grups per a que un grup treballi les 4 primeres
preguntes i l’altre les 4 següents i un cop estan totes resoltes es passa al repte
final on treballen tots junts.
Els alumnes van posar totes les seves eines sobre la taula i van anar resolent
cada un dels problemes. El número 6 es va resistir una mica, però en l´últim
moment es va acabar resolent.
Molt bona feina de tot l’equip!!

14/02/2024

L’Helena Checa és paleontòloga al CRIP (Centre de Restauració i Interpretació Paleontològica) i avui ha vingut a fer-nos un Taller sobre Evolució Humana 🦧🦍 @crip_hostaletsdepierola

Hi ha participat l’alumnat de 1r de Batxillerat que cursa la matèria de Biologia i la de Biomedicina 🫶🏻

#11F#diadelanenailadonaenlaciència

09/02/2024
A 1r de Batxillerat han estat treballant estructures sintàctiques i vocabulari nou a la matèria de llatí i, per posar en pràctica els coneixements apresos, l’alumnat a dut a terme una activitat, que consta en fer una presentació de la seva família en la que havien d’incloure una història amb tot el que han après al llarg d’aquest primer trimestre i mi de Llatí.
Els vídeos han superat totalment les expectatives i l’alumnat ha valorat positivament l’activitat. Les famílies que hi han participat es mereixen un 10 de la matèria per la impecable pronúncia i la màxima col·laboració que han demostrat.
El vídeo de mostra que compartim ha estat fet per l’alumna Eva Castillo. Tot i així aprofitem l’ocasió per a felicitar-los a tots per les seves creacions.
05/02/2024
El dijous dia 2 de febrer els alumnes de 4rt d’ESO, 1er i 2on de Batxibac que fan francès com a llengua estrangera van anar a Mataró a veure l’obra de teatre “Emilie arrive à Paris”.