Des del centre treballem amb un Projecte Lingüístic a on:
- Totes les matèries impartides al centre treballen la comprensió lectora, l’expressió oral i l’expressió escrita, considerant els aprenentatges lingüístics una competència tranversal.
- Potenciem el gust per la lectura des de la Comissió Biblioteca, amb iniciatives com la Biblioteca Oberta el Club de Lectura
- Potenciem l’aprenentatge de l’alemany i el francès, oferint-les com a primera llengua estrangera (continuaran cursant l’anglès com a matèria optativa). Preparem l’alumnat per les certificacions oficials de l’EOI, DELF i Goethe. L’aprenentatge d’aquestes llengues té continuïtat al Batxillerat (francès amb el Batxibac i l’alemany com a matèria optativa a 1r i a 2n)
- Potenciem la llengua anglesa, reforçant-la amb la seva utilització en matèries no lingüístiques (programa GEP). A més el centre preparem els alumnes per a l’obtenció de les titulacions oficials de l’EOI i Cambridge, permetent la realització d’aquests exàmens en el mateix centre (B1, B2 i C1).
- Introduïm l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera. Des de 1r d’ESO l’alumne pot escollir francès, alemany o alemany com a segona llengua estrangera. Realitzem intercanvis culturals amb França, Alemanya i Anglaterra des de 2n d’ESO.
També incidim directament en l’àmbit matemàtic i científic-tecnològic amb la implementació del Projecte STEAM com a matèria consolidada de 1r a 3r d’ESO:
- Potenciem l’interès de l’alumnat vers les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques i la creativitat a través del dissent i l’art.
- Potenciem l’increment de la presència de dones i noies i d’alumnat socialment desfavorit en els estudis i professsions STEAM
- Utilitzem un aprenentatge transversal amb interacció amb l’entorn.
- Som membres de la Comunitat STEAMCat i del Programa Florence per a la millora de les matemàtiques
L’Institut Sa Palomera ens definim com una escola inclusiva i per això ens plantegem cada curs una organització del tractament de la diversitat particular en funció de les necessitats dels alumnes que estudien en el centre.
Des del centre som conscients que l’accés a les tecnologies de la informació són indispensables per a l’actualització dels coneixements; i per això els recursos informàtics i telemàtics són utilitzats com a eines didàctiques habituals en totes les àrees. L’accés a múltiples fonts d’informació requereix educar la competència per seleccionar i processar la informació amb una actitud crítica i reflexiva
En l’apartat d’orientació acadèmica trobareu informació respecte 3r i 4t d’ESO.