info@sapalomera.cat | (+34) 972 350 909 

iEducació Institut Sa Palomera | Moodle ESO i BAT Weeras | Moodle Cicles QBid - Programa Empresa + Escola | Saga - Departament d'Ensenyament

Notícies

22/02/2024
El divendres 16 de febrer, vàrem celebrar el nostre particular Certamen de lectura en veu alta. Els membres del jurat, la Natàlia Comalada, en Xevi Sánchez i l’Eva Surís, van escollir els alumnes que ens representaran al XX Certamen que organitza el grup Enciclopèdia Catalana el proper 15 de març.
Les seleccionades van ser:
Categoria Timoners (AA): Maria Fernanda León (2A)
Categoria Corsaris (2n d’ESO): Denisa Aleksandrova (2C)
Categoria de Tropa de Corsaris (4t d’ESO): Martina Salanova (4A), Sofía Lage (4B) i Sofía Beshaj (4C)
Moltes felicitats i molta sort!
20/02/2024
Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han participat a la darrera convocatòria del concurs Esprint 23-24.
L’equip el van formar 17 alumnes del primer cicle d’ESO que van treballar de forma col·laborativa per resoldre 10 problemes matemàtics. El nostre alumnat va passar una bona estona fent matemàtiques i van millorar el temps respecte el curs passat. Felicitats a tots i totes les participants!
20/02/2024
El divendres dia 16 de febrer va venir la Rosa Membrives, ex-alumna Batxibac, a explicar la seva experiència a la Universitat Jean Jaurès de Toulouse, França. La Rosa és estudiant de primer any de la carrera de Ciències de l’Educació i ha pogut accedir-hi com a alumna francesa gràcies a haver cursat el Batxibac al Sa Palomera.
La Rosa va passar pels dos grups de l’optativa de francès de 4rt d’ESO, per 1er i per 2on de Batxibac. L’objectiu era animar els alumnes de 4rt d’ESO a fer el Batxibac, motivar els que ja l’estan fent i solventar dubtes als de 2on de Batxibac que estan preparant el dossier per entrar a les universitats franceses.
Moltes gràcies i molta sort, Rosa!
20/02/2024

XVII Edició del concurs d’Oratòria en llengua anglesa de la comarca de la Selva

Amb molta il·lusió us presentem els vídeos dels nostres participants de 1r i 2n d’ESO al XVII Concurs d’Oratòria en Llengua Anglesa de la Comarca de la Selva (2023-2024) convocat per la Fundació Privada Catalana per a l’Ensenyament de l’Idioma Anglès i l’Educació en Anglès i el Fons Joan Riera Gubau amb la col·laboració dels CRP de la comarca de la Selva (Selva I i II). Good luck a totes!

1r d’ESO

Ana Genicio

Emily Leahy

2n d’ESO:

Alexa Badica

Daniela Gil

Laia Sanz

Yisel Sánchez

Sara Torralba

Denisa Aleksandrova

20/02/2024
El divendres 16 de febrer ens va visitar la Mercedes Saludes, física-química, professora i investigadora de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM, centre que pertany al CSIC i que es dedica a l’investigació en nano i microelectrònica) per realitzar-nos una xerrada/taller a l’alumnat de Física i Química de 4t ESO i de Física de 1r i 2n BAT. Aquesta activitat estava emmarcada dins la celebració del Dia internacional de la dona i la nena a la ciència, que va ser l’11 de febrer.
La Mercedes ens va fer reflexionar sobre la poca visibilitat de les dones científiques a la societat i sobre la importància de la ciència i la tecnologia a la nostra vida quotidiana. També va explicar-nos la seva trajectòria acadèmica i professional, la seva feina d’investigació a l’Institut de Microelectrònica i algunes curiositats de la mateixa. Per acabar, vam fer petits experiments d’electricitat i vam observar microxips amb lupes. En definitiva, la Mercedes ens va apropar el treball d’investigació científica a l’aula i va encoratjar-nos a estudiar el que vulguem, sense pors i amb determinació.
20/02/2024

El passat dimecres 07 de febrer 10 alumnes de 1 Batxillerat van participar en
l’activitat per equips de centre, l’ESPRINT!!
L’Esprint és una activitat en línia per equips i guanya el centre que en menys
temps resol correctament 10 problemes de Matemàtiques.
Primerament s’han de fer dos grups per a que un grup treballi les 4 primeres
preguntes i l’altre les 4 següents i un cop estan totes resoltes es passa al repte
final on treballen tots junts.
Els alumnes van posar totes les seves eines sobre la taula i van anar resolent
cada un dels problemes. El número 6 es va resistir una mica, però en l´últim
moment es va acabar resolent.
Molt bona feina de tot l’equip!!

14/02/2024
L’aula d’acollida ha participat en el projecte “Cent anys explicant històries” en què el CRP Selva II convidava l’alumnat de la zona a enregistrar una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular arrelat al territori per celebrar el centenari de la primera emissió de ràdio en català.
Ha sigut una experiència genial i una excel·lent oportunitat per utilitzar el podcast com a eina pedagògica per treballar la llengua oral.
Podeu escoltar les peces d’àudio aquí: https://open.spotify.com/show/4HRakJVMwCf8vcNn76EoR0
#canaldereporters
#100anysradio
14/02/2024

L’Helena Checa és paleontòloga al CRIP (Centre de Restauració i Interpretació Paleontològica) i avui ha vingut a fer-nos un Taller sobre Evolució Humana 🦧🦍 @crip_hostaletsdepierola

Hi ha participat l’alumnat de 1r de Batxillerat que cursa la matèria de Biologia i la de Biomedicina 🫶🏻

#11F#diadelanenailadonaenlaciència

09/02/2024

L ́obra guanyadora com a millor mural del món 2023 d ́enguany (Perla mural fest)
és de l ́artista Sfhir. És un honor pel Sa Palomera gaudir d’una de les seves obres
artístiques representada a l’entrada del nostre institut.
Per altra banda, l ́alumnat de 1r d’ ESO va poder fer-li una entrevista a Hugo Lomas
(Sfhir) que a continuació us compartim.

 

 

¿Cómo conociste el arte urbano y cuando decidiste a dedicarte
profesionalmente?
Lo primero sería definir que el arte urbano es un concepto creado recientemente
y cuando yo empecé a pintar, allá por el año mil novecientos noventa y cinco,
toda esta cultura estaba englobada en el término grafiti. El grafiti lo conocí a
través de un chico que veraneaba en Alicante, procedente de Alcorcón, donde
una generación anterior a la mía ya practicaba dicha disciplina.
Recuerdo perfectamente que me dijo que le dijera mi nombre y que él era capaz
de escribírmelo con tipografía grafiti. La verdad que me fascinó e hizo que
empezara a poner mi nombre por todas partes con dicha tipografía.
Decidí dedicarme profesionalmente a ello cuando me di cuenta de que no paraba
de recibir encargos y pensé que podía ser una salida profesional dejando
definitivamente una empresa de informática que yo había montado junto con otro
socio.
¿Cuál ha sido tu obra más difícil y la que más te gusta?
La obra más difícil la realicé hace un par de años y ha sido récord por ser la lona
más grande pintada a mano del mundo, con más de 600 metros cuadrados. La
complicación era pintar dicha lona en tramos de 4×15 metros para completar su
totalidad, además la imagen total era anamórfica (imagen distorsionada),o sea,
tenía que verse desde un punto de vista adaptado. Como la imagen tenía
distorsión, no podía saberse si estaba hecha correctamente hasta no haber
terminado la lona y haberla instalado, en cuyo caso ya no había margen de error
para arreglarlo. Finalmente funcionó a la perfección.
Otra gran complicación fue su peso (casi una tonelada) y gestionar ese rollo tan
grande no fue nada sencillo. Probamos tres métodos que fallaron y justo antes
de tirar la toalla, el último funcionó. Tampoco fue sencillo empaquetarla para
transportarla hasta Barcelona y montarla sin estropearla.
Por otro lado, la obra que más me gusta es la que realicé en Portugal, ciudad de
Guarda, cuyo título es la leyenda dorada y representa, mediante una estética
moderna y urbana, el mito de San Jorge y el dragón donde una niña está a punto
de enfrentarse a una gran serpiente que baja por unas escaleras comparando
así el paso a la adolescencia, edad llena de cambios y batallas contra uno
mismo.
¿Qué estudios has realizado a lo largo de tu carrera?
Tengo titulación superior de informática y certificaciones en diferentes lenguajes
de programación. En lo que se refiere a la parte artística ha sido siempre
autodidacta. Con la llegada de internet he aprendido muchas técnicas a través
de tutoriales o buscando información en las redes.

¿Qué aplicaciones recomiendas para practicar el Lightpainting?
Para android Pablo (light painting App) y para iPhone foto gear o slow shuter

¿Qué premios has recibido y cuál es para ti la más importante?
He recibido premio al mejor evento cultural del año en los premios Eventoplus.
Premio lpb mejor caligrafía Lightpainting, Mejor mural del mundo 2017 con la
leyenda dorada además de varios premios de pintura tradicional y muralismo. No
obstante, el mejor premio para mi es el feedback positivo del espectador por mis
obras.
¿Tienes algún referente?
Por supuesto siempre he tenido referentes como Loomit quien introdujo el grafiti
3d en Europa o el colectivo Maclaim quienes fueron pioneros en el hiperrealismo
con spray.
¿Qué recomendarías a quien se quiera dedicar a esta profesión?
Que esta profesión es una carrera de fondo y, aunque los inicios sean duros, si
tienen verdadera pasión por lo que hacen los resultados siempre acaban
llegando. En mi opinión trabajar haciendo lo que te apasiona es como vivir sin
trabajar.
¿Por qué aceptaste hacer el mural de la entrada de nuestro instituto Sa
Palomera?
Siempre es un gran placer pintar en sitios donde vas a influenciar a nuevas
generaciones y aportar color y alegría al día a día de muchos niños.

¿Qué se siente al ser un artista tan reconocido internacionalmente?
Es muy gratificante ver que tu trabajo tiene éxito y que atraviesa fronteras. Creo
que, sobre todo, me alegro por mis padres que así ven como mereció la pena
apoyarme cuando, dedicarse al arte, parecía una pésima decisión. No obstante,
no me considero más especial que nadie y, a veces, me abruma generar tanta
repercusión. Me gustaría puntualizar que el reconocimiento que más me ilusiona
es el de los compañeros de profesión a los cuales admiro.
¿Cómo se te ocurren los diseños?
Normalmente observo la superficie a intervenir con su entorno y trato de pensar
durante algunos días cuál sería el diseño perfecto para esa pared. La idea es
muy caprichosa y puede aparecer en cualquier momento aunque a mí me suelen
surgir cuando estoy tranquilo, justo antes de dormir.

09/02/2024
A 1r de Batxillerat han estat treballant estructures sintàctiques i vocabulari nou a la matèria de llatí i, per posar en pràctica els coneixements apresos, l’alumnat a dut a terme una activitat, que consta en fer una presentació de la seva família en la que havien d’incloure una història amb tot el que han après al llarg d’aquest primer trimestre i mi de Llatí.
Els vídeos han superat totalment les expectatives i l’alumnat ha valorat positivament l’activitat. Les famílies que hi han participat es mereixen un 10 de la matèria per la impecable pronúncia i la màxima col·laboració que han demostrat.
El vídeo de mostra que compartim ha estat fet per l’alumna Eva Castillo. Tot i així aprofitem l’ocasió per a felicitar-los a tots per les seves creacions.
09/02/2024

El passat dia 2 de febrer els delegats de 2n d’ESO van participar a la jornada de delegats de la Selva, acompanyats per dues de les seves tutores. Al llarg de la trobada, delegats i tutores van fer diverses activitats que fomentaven el treball en equip, la comunicació, la presa de decisions, el pensament crític, així com altre valors que es comparteixen des del nostre centre.

La valoració per part dels nostres representants ha sigut molt positiva i esperem que jornades com aquestes serveixin per ajudar el nostre alumnat en diversos àmbits.

06/02/2024

Els proppassats dimarts 30 i dimecres 31 l’alumnat de 1r i 2n d’ASIX, respectivament, vam realitzar una sortida per visitar les instal·lacions informàtiques de TV3. En Carles ens va conduir per una visita tècnica de la xarxa de comunicacions, el CPD -el segon més gran de Catalunya-, l’equip d’emmagatzemament dels arxius històrics o les noves unitats mòbils oferint-nos tot tipus de detalls d’una forma molt amena fent que la sortida resultés d’allò més útil i interessant.

05/02/2024
El dijous dia 2 de febrer els alumnes de 4rt d’ESO, 1er i 2on de Batxibac que fan francès com a llengua estrangera van anar a Mataró a veure l’obra de teatre “Emilie arrive à Paris”.
29/01/2024

El passat 24 de gener, coincidint amb l’aniversari de la Biblioteca Comarcal de
Blanes, es va celebrar la final del «Fes-me Pensar»: concurs de fotografia
filosòfica.
El jurat va determinar les deu fotografies seleccionades finalistes, entre les
quals hi havia set alumnes del Sa Palomera: Aitana Hernández, Ana Julia
Pacheco, Carlos Lozano, Eva Castillo, Laura Mora, Marc Garriga i Sofia Lage.
Finalment, després d’unes excel·lents defenses per part dels autors i les
autores de les diferents composicions, la fotografia filosòfica guanyadora va ser
la de la Marina Munso, alumna del S’Agulla.
Vam viure, al costat del nostre alumnat, un matí excepcional i emocionant.
Veure com els alumnes, entre nervis, defensaven les seves fotografies,
aprenien els uns dels altres i vivien una experiència tan enriquidora va ser un
autèntic plaer. Enhorabona per l’èxit d’aquesta segona edició, fruit del treball en
xarxa dels instituts i les entitats a favor dels nostres estudiants, un exemple de
l’amor pel saber i de la confiança en el seu talent.
Fins la propera!

29/01/2024

La setmana que ve celebrarem el Carnestoltes des de l’Institut Sa Palomera. El gran dia és el diumenge 11 de febrer, però per a preparar-nos per a la festa, durant tota la setmana podrem participar-hi seguint les següents consignes.

22/01/2024
Durant les dues darreres setmanes, l’alumnat de 2n d’ESO, dins del projecte STEAMem l’aigua, ha realitzat una sortida a la Conca de la Tordera amb l’objectiu de conèixer l’entorn del riu, les instal·lacions de tractament d’aigua (dessalinitzadora i depuradora d’aigües residuals), els cultius i tipus de regadius.
Els alumnes, amb l’ajuda d’un mapa, havien de localitzar una sèrie de punts on mitjançant QRs, se’ls plantejava una sèrie de qüestions.
22/01/2024

El dijous passat va començar el taller de treball de recerca per als alumnes de 1r de batxillerat del nostre centre, organitzat per la coordinació de batxillerat. Les sessions d’aquest taller tenen l’objectiu de donar una ajuda extra, a part de la que ja reben dels seus tutors, en el procés de recerca i de redacció del treball als alumnes que ho vulguin.

A banda de rebre informació sobre els diferents passos i aspectes que han de tenir en compte, durant aquestes sessions també es dedica temps a aplicar-ho en el propi treball, cosa que els ajuda a anar-s’hi dedicant i anar avançant de manera regular, sense deixar-ho tot pel final.
Esperem que en puguin treure el màxim profit!
17/01/2024

El passat divendres 12 de gener l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t d’ESO va visitar l’Espai Cràter (un museu interactiu de nova creació a la localitat d’Olot), va participar d’un taller sobre la física dels volcans i va fer una passejada al volcà Montsacopa. La sortida va permetre poder observar in situ alguns dels continguts treballats a l’aula i va servir per conèixer de més a prop la comarca de la Garrotxa i l’origen i formació d’alguns dels seus volcans.

09/01/2024
El passat dimarts, 19 de desembre l’alumnat de la SIEI i l’Aula Oberta de l’Institut Sa Palomera de Blanes vam fer una visita a les instal·lacions de la Fundació Mona a Riudellots de la Selva organitzada pel Departament d’Orientació de l’institut.
La Fundació Mona és un centre de rehabilitació per a primats on es recuperen dels maltractaments rebuts com a artistes de circ, models publicitaris o, fins i tot, mascotes. Com no poden tornar al seu medi natural, a la Fundació poden rehabilitar-se física i mentalment en un espai ampli i en grup. Podeu trobar més informació aquí.
La visita ha començat amb una xerrada introductòria sobre què és la Fundació Mona i com arriben els ximpanzés i els macacos al centre. A més, ens han alertat de que són espècies en perill d’extinció i d’algunes de les causes que ho provoquen.
Seguidament, hem fet una visita guiada per les instal·lacions on ens han explicat el dia a dia al centre: com s’alimenten, com es relacionen, què fan quan estan malalts… El nostre alumnat ha pogut fer preguntes durant la visita sobre les seves inquietuds.
Per acabar, hem fet un joc de rol sobre la desforestació causada per les plantacions d’oli de palma i la conseqüent pèrdua d’hàbitat dels primats, una de les principals causes de que aquests animals estiguin en perill d’extinció. Podeu saber més sobre l’oli de palma aquí.
Tant l’alumnat com el professorat que hi hem anat ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses sobre els primats i sobre com l’acció humana influeix en la vida d’aquestes espècies.
Només ens resta desitjar-vos un bon any nou i recordar-vos que abans de comprar xocolatines i derivats, mireu l’etiqueta dels productes per comprovar que NO portin oli de palma! La vostra salut i els primats us ho agrairan!