info@sapalomera.cat | (+34) 972 350 909 

iEducació Institut Sa Palomera | Moodle ESO i BAT Weeras | Moodle Cicles QBid - Programa Empresa + Escola | Saga - Departament d'Ensenyament

Cinefòrum sobre el fet migratori

03/03/2026
1r BAT 2n BAT

El passat dilluns 23 de febrer vam celebrar una sessió de cinefòrum a l’escola amb l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat, on van assistir un total de 30 alumnes. La pel·lícula escollida va ser Yo capitán, que narra el viatge de dos joves senegalesos que decideixen deixar el seu país per intentar arribar a Europa, afrontant nombrosos perills i dificultats al llarg del camí. El film mostra amb gran realisme la duresa de la migració i posa rostre a una realitat sovint invisibilitzada. La projecció va agradar força a l’alumnat, que va seguir la història amb molt d’interès. En acabar, vam obrir un petit debat on es van compartir impressions, reflexions i preguntes sobre les desigualtats, els somnis i els riscos que viuen moltes persones migrants.

Va ser una gran sessió de cinema i reflexió sobre el tema migratori!