info@sapalomera.cat | (+34) 972 350 909 

iEducació Institut Sa Palomera | Moodle ESO i BAT Weeras | Moodle Cicles QBid - Programa Empresa + Escola | Saga - Departament d'Ensenyament

Sortida educativa al Parc Neolític de la Draga: l’alumnat de 1r d’ESO viatja al Neolític a Banyoles

18/02/2026
1r ESO

El passat dilluns 9 de febrer, l’alumnat de 1r d’ESO del Institut Sa Palomera va realitzar una sortida educativa al Parc Neolític de la Draga, situat a Banyoles.

Durant la visita, els alumnes van participar en dos tallers didàctics: “Avui fem de Neolítics” i “Eines i foc al Neolític”, que els van permetre conèixer de primera mà com vivien els nostres avantpassats més remots. A través d’activitats pràctiques, l’alumnat va poder elaborar les seves pròpies eines, seguint les mateixes tècniques que utilitzaven els homes i les dones del Neolític.

Totes les activitats van ser guiades per monitors especialitzats, que van explicar amb detall com era el dia a dia en aquest important jaciment neolític de Banyoles fa milers d’anys. Aquesta experiència va servir per refermar els continguts curriculars treballats a l’aula al llarg del curs, combinant aprenentatge teòric i vivencial.

La sortida va ser tot un èxit, tant per l’interès mostrat per l’alumnat com pel seu valor educatiu, i ben segur que es repetirà l’any vinent.