info@sapalomera.cat | (+34) 972 350 909 

iEducació Institut Sa Palomera | Moodle ESO i BAT Weeras | Moodle Cicles QBid - Programa Empresa + Escola | Saga - Departament d'Ensenyament

GEP a cicles formatius

19/12/2025
Cicles
Emmarcat dins el projecte GEP (Generació Plurilingüe), a cicles formatius treballem continguts de diferents mòduls en llengua anglesa. A “sostenibilitat aplicada al sistema productiu” tenim una web que anem enriquint amb el treball conjunt de la relació ensenyament-aprenentatge. De moment, hem analitzat dades reals de l’evolució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), hem analitzat el pastís de la sostenibilitat i estem prenent consciència de la base d’aquest pastís, la problemàtica mediambiental, perquè sense terra, aliment i hàbitat no tenim vida. Per això és important aprendre a ser viatgers, la versió evolucionada dels turistes sostenibles, connectats a les comunitats i cultures locals. Estem aprenent a tenir cura de la nostra petjada i a cuidar tot i totes les persones que trobem en el camí. Després de Nadal passarem al segon nivell del pastís: les diferents problemàtiques socials que ens afecten.
A IPO I (Itinerari personal per a l’ocupabilitat) (de superior) hem començat a preparar el portafolis professional que acabem a IPO II, concentrar-nos en la fase d’autoconeixement prèvia per a poder fer un bon currículum. A cicles, els nostres alumnes, aprenen a fer servir la plataforma Europass per a elaborar el seu CV europeu, que el presenten junt amb les seves habilitats tècniques i personals, els certificats i els projectes que evidencien que són candidats preparats per a la transició laboral.
A IPO II ja hem començat també a aprendre de l’esperit emprenedor que tots podem despertar. El Nadal ens ajudarà a retrobar allò que era dins nostre quan érem petits, aquells mons que jugàvem a crear i que en créixer ens van fer creure que no podíem fer realitat. L’esperit emprenedor és tornar a aquell joc d’infància i donar-li vida.
De moment compartim l’enllaç a les webs que treballem i l’enllaç al padlet que hem fet a sostenibilitat amb el recull d’alguns dels treballs més interessants.