Glossari Moodle
El glossari conté conceptes i definicions de les següents categories
- Internet
- Informàtica
- Moodle
- Introducció
- Gestió
- Activitats d'avaluació
- Activitats de comunicació
- Continguts, recursos o materials
Navegueu pel glossari utilitzant aquest índex
Especial | A | B | C | Ç | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | TOTES
A |
---|
AdjuntarÉs l'acció enviar un arxiu al costat d'un missatge. L'arxiu pot contenir qualsevol objecte digitalitzat, és a dir, pot ser text, gràfics, so, imatges fixes o en moviment, etc. | |
C |
---|
ClicAcció de tocar un comandament qualsevol d'un ratolí un cop col·locat el punter del mateix sobre una determinada àrea de la pantalla per tal de donar una ordre a l'ordinador. | |
Codi font obertQuan un producte de programari es llança amb una llicència de té importants avantatges, tant per als usuaris com els fabricants del programari. Veure programari lliure. | ||
ConnectorÉs un petit programa, que es pot descarregar, que afegeix una nova funcionalitat a altre programa informàtic. Per exemple, cert connector permet a un visualitzador Web reproduir un determinat tipus d'àudio i / o vídeo. | ||
ConstructivismeModel que manté que una persona, tant en els seus aspectes cognitius, socials i afectius del comportament, no és un producte de l'ambient ni un resultat de les seves disposicions internes, sinó una construcció pròpia que es va produint dia a dia com resultat de la interacció de aquests dos factors. El coneixement es crea a partir dels esquemes que la persona ja té, és a dir, amb els que va construir en relació amb el medi que l'envolta. També anomenat el constructivisme de Piaget (1952). | |
Constructivisme SocialModel basat en el constructivisme, que manté que el coneixement a més de formar-se a partir de les relacions amb l'ambient, és la suma del factor de l'entorn social. Els nous coneixements es formen a partir dels propis esquemes de la persona productes de la seva realitat, i la seva comparació amb els esquemes dels altres individus que l'envolten. Es basa en que les persones construeixen el seu coneixement a través d'un diàleg continu amb altres éssers humans També anomenat el constructivisme de Vigotsky (1978). | |
ConsultaOpinió sobre alguna cosa En les consultes el professor fa una pregunta i determina certes opcions, de les quals els alumnes triaran una. És útil per conèixer ràpidament l'opinió del grup sobre algun tema. Per a permetre algun tipus d'eleccions del grup o per a efectes d'investigació. És com una votació. Pot usar-se per votar sobre alguna cosa o per rebre una resposta de cada estudiant (per exemple, per demanar el seu consentiment per a alguna cosa). | ||
CookieConjunt de caràcters que s'emmagatzemen en el disc dur oa la memòria temporal de l'ordinador d'un usuari quan accedeix a les pàgines de determinats llocs web. S'utilitzen perquè el servidor accedit pugui conèixer les preferències de l'usuari al tornar aquest a connectar-se. Atès que poden ser un perill per a la intimitat dels usuaris, aquests han de saber que els navegadors permeten desactivar. | ||
Còpia de seguretatÉs molt útil guardar còpies de seguretat del curs no només en el servidor de Moodle, sinó també en el seu ordinador per a major seguretat. Així, si el servidor sofreix una avaria i no pot accedir al curs, tindrà una còpia del curs complet en el seu ordinador. És possible guardar el curs en qualsevol fase del seu desenvolupament. Un cop realitzada la còpia si no li agraden els canvis realitzats, o si necessita moure el curs a un servidor de Moodle diferent, pot carregar i restaurar la còpia de seguretat. Encara que l'administrador pot haver configurar la realització de les còpies de seguretat automàtiques i periòdiques és recomanable el conèixer com realitzar les nostres pròpies còpies de seguretat. Des de l'àrea d'administració, a la pàgina principal, fer clic en còpia de seguretat i seleccionar els paràmetres desitjats. Per restaurar-la, des de l'àrea d'administració, a la pàgina principal, fer clic a restaurar des de còpia de seguretat prèvia. | |